Mitsubishi Pajero III Suv 5 drzwiowy 2.8 TD MT (125 KM)

Jeżdżę Mitsubishi Pajero III i uwielbiam jego terenowe możliwości oraz solidność. To idealne auto dla miłośników off-roadu. Poniżej odpowiadam na pytania dotyczące tego modelu.

Co ile wymienić olej silnikowy w tym modelu i jaki jest średni koszt wymiany?

Olej silnikowy wymieniam co 10 000 km lub raz w roku. Koszt to około 250-350 PLN.

Co ile wymienić filtr oleju, filtr powietrza, filtr kabinowy, filtr paliwa i jaki jest średni koszt wymiany?

Filtr oleju wymieniam z olejem, za 60-120 PLN. Filtr powietrza zmieniam co 20 000 km, koszt to 80-150 PLN. Filtr kabinowy wymieniam raz w roku, za 70-120 PLN. Filtr paliwa wymieniam co 30 000 km, koszt to 100-200 PLN.

Jakie jest spalanie paliwa dla tego samochodu?

Pajero spala 10-12 litrów oleju napędowego na 100 km w trasie i 13-15 litrów w mieście. Spalanie jest wyższe, ale akceptowalne dla SUV-a terenowego.

Jakie są koszty eksploatacji tego samochodu?

Koszty eksploatacji Pajero są wyższe ze względu na terenowy charakter. Paliwo i części do zawieszenia to główne wydatki, ale auto jest trwałe przy regularnym serwisowaniu.

Jak kształtują się ceny części zamiennych?

Części do Pajero są droższe. Klocki hamulcowe kosztują 200-400 PLN, tarcze hamulcowe 500-800 PLN, wahacze 300-600 PLN. Części do silnika, jak wtryskiwacze, to 1500-3000 PLN.

Ile kosztuje ubezpieczenie OC i AC dla tego samochodu?

OC dla Pajero to 600-1000 PLN rocznie. AC kosztuje 2000-3500 PLN rocznie, ze względu na wartość i terenowy charakter.

Jakie są opinie o tym modelu?

Pajero III jest chwalone za terenowe możliwości, trwałość i komfort. Użytkownicy narzekają na wysokie spalanie i koszty napraw, ale to kultowy SUV.

Jak odczytać numer VIN auta?

Numer VIN w Pajero znajduje się w komorze silnika lub na ramie. Ma 17 znaków, określających markę i model.

Jak sprawdzić historię pojazdu dla tego auta po VIN przed zakupem?

Historię Pajero sprawdziłem przez międzynarodowe bazy danych, wpisując numer VIN. Pokazują one przebieg i wypadki. Warto udać się do serwisu na ocenę.

Dlaczego samochód nie odpala?

Jeśli Pajero nie odpala, może to być akumulator, rozrusznik lub układ paliwowy. Sprawdzam akumulator, a potem jadę do warsztatu.

Co oznacza kontrolka: check engine, kontrolka oleju, kontrolka ABS, kontrolka TPMS - dlaczego świecą?

Check engine wskazuje na problem z silnikiem. Kontrolka oleju sygnalizuje niski poziom oleju. ABS ostrzega o usterce w hamulcach, a TPMS o ciśnieniu w oponach. Diagnostyka jest konieczna.

Dlaczego klimatyzacja nie działa, nie chłodzi?

Jeśli klimatyzacja nie chłodzi, może brakować czynnika lub filtr kabinowy jest zatkany. Uszkodzona sprężarka wymaga serwisu.

Ile kosztuje wymiana klocków hamulcowych, tarcz hamulcowych, rozrządu?

Klocki hamulcowe to koszt 250-450 PLN za oś. Tarcze hamulcowe to 600-1000 PLN. Rozrząd to 1000-2000 PLN.

Ile kosztuje wymiana opon?

Wymiana opon to 120-200 PLN za komplet. Nowe opony kosztują 400-700 PLN za sztukę.

Czy warto kupić ten model samochodu?

Pajero III to świetny wybór dla fanów off-roadu. Jest trwały i wszechstronny, ale koszty utrzymania są wyższe. Warto, jeśli cenisz terenowe możliwości.

Popularne posty z tego bloga

Nissan Fuga Y50 Sedan 2.5 AT (223 KM)

Alfa Romeo GiuliettaAcura TL III Sedan 3.5 MT (286 KM)

Honda Airwave Kombi 1.5 CVT (110 KM)